Μελέτη στο σπίτι: Το καλύτερο σύστημα για μαθητές με ΔΕΠΥ


Παρόλο που χρειάζεται ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για να μεταφερθεί η καθημερινή ρουτίνα του σχολείου στο σπίτι, η δημιουργία της θα οδηγήσει σε καλύτερες εργασιακές δεξιότητες, μια αίσθηση ολοκλήρωσης, λιγότερο άγχος στο σπίτι και πολλά χαμόγελα.

Μία μέθοδος σχεδιασμένη για παιδιά με ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες, μπορεί να γλυτώσει την οικογένεια από καβγάδες, συγκρούσεις και περιττές διαφωνίες:

ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ

Όσο δύσκολο είναι για τα παιδιά με ΔΕΠΥ, να φέρουν στο σπίτι τις σωστές οδηγίες από το σχολείο, άλλο τόσο δύσκολο είναι και να τις ολοκληρώσουν. Οι δάσκαλοι θα πρέπει να γίνονται οι δικοί τους σύμμαχοι, να σημειώνουν στον πίνακα τις οδηγίες με ξεκάθαρο τρόπο, να δημιουργήσουν φύλλα εργασίας που θα δίνονται τα παιδιά και να παροτρύνουν τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα «τετράδιο-ημερολόγιο» στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι σχολικές εργασίες που έχουν να ολοκληρώσουν στη συνέχεια. Οι γονείς θα πρέπει να ζητήσουν από το δάσκαλο, να ελέγξει το συγκεκριμένο τετράδιο και να το υπογράψει, πριν την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας.

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Θα πρέπει να γίνει καθημερινή ρουτίνα, ο έλεγχος πριν το παιδί αποχωρήσει από το σχολείο, έτσι ώστε να είναι σίγουρο ότι τα πήρε όλα πριν φύγει. Βεβαιωθείτε, ότι το παιδί έχει δημιουργήσει μία «λίστα» με συμμαθητές του, την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει για να επικοινωνήσει μαζί τους σχετικά με τις υποχρεώσεις και με τους οποίους μπορεί να ελέγξει αν έχει πάρει ότι χρειάζεται πριν φύγει από το σχολείο.

ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ο ορισμός μίας συγκεκριμένης ώρας διαβάσματος είναι υποχρεωτικός. Το παιδί πρέπει να μάθει να λειτουργεί σε συγκεκριμένο χρονικό ωράριο, έτσι ώστε να του μένει χρόνος για άλλες δραστηριότητες και παραπάνω δημιουργικός χρόνος. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι το να ξεκινούν τα παιδιά το διάβασμα εντός μίας ώρας από την άφιξη από το σχολείο βοηθά τα παιδιά να πετύχουν, ενώ έτσι δεν θα χάσουν τη συγκέντρωσή τους ή δεν θα ξεχάσουν κάποιες από τις υποχρεώσεις τους. Έτσι, με την επιστροφή από το σχολείο, τα παιδιά καλό είναι να φάνε ένα μικρό σνακ και να ξεκινήσουν τα μαθήματά τους.

Ο ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Για τη σωστή μελέτη του παιδιού στο σπίτι, χρειάζεται ένας ήσυχος και καθαρός χώρος, με καλό και φυσικό φωτισμό. Καλό είναι οι γονείς να προσέξουν, τα παιδιά να βρίσκονται την ώρα της μελέτης σε μια θέση όσο το δυνατόν πιο ελεύθερη από οπτικούς περισπασμούς που προσκαλούν το μυαλό ΔΕΠΥ να περιπλανηθεί. Αποκλείστε την τηλεόραση, οθόνες ή τη μουσική κατά τη διάρκεια της εργασίας. Αν το παιδί χρειάζεται την μουσική ως μέσο συγκέντρωσης, χρησιμοποιείστε κομμάτια χωρίς λόγια.

ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ

Ξεχωρίστε τις εργασίες σε ομάδες και προσπαθήστε να τοποθετήσετε την κάθε ενότητα σε συγκεκριμένο χρονικό όριο. Καθώς το παιδί σας ολοκληρώνει κάθε εργασία, ελέγξτε το για να βεβαιωθείτε ότι όλα τα μέρη είναι πλήρη. Τσεκάρετε μαζί του, κάθε φορά που ολοκληρώνετε μαζί μία ομάδα εργασιών. Βοηθήστε το να ξεκινήσει. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ δυσκολεύονται να ξεκινήσουν νέες εργασίες. Ξεκινήστε μαζί τα πρώτα βήματα και μόλις δείτε πως το παιδί μπορεί να τα καταφέρει χωρίς τη βοήθειά σας, απομακρυνθείτε και αφήστε το να συνεχίσει, χωρίς όμως να αποχωρήσετε από το δωμάτιο. Εάν το παιδί σας χάσει τη συγκέντρωσή του κατά τη διάρκεια μιας εργασίας, ακουμπήστε το ελαφρά στον ώμο, σχολιάστε τι καλά που τα πάει και επαναφέρετε τον στην εργασία που έχει.

ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Για παιδιά δημοτικού και γυμνασίου με ΔΕΠΥ, 5-20 λεπτά συγκεντρωμένης εργασίας είναι καλά. Μετά τα πρώτα δέκα λεπτά τα παιδιά είναι πια ελεύθερα και σίγουρα να συνεχίσουν μόνα τους. Διαμορφώστε το χρόνο τους ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε μαθήματος και μετά από κάθε 20 λεπτά μελέτης, αφήστε λίγο χρόνο στο παιδί σας για ξεκούραση.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ φημίζονται για τις εργασίες που χάνονται κάπου μεταξύ σπιτιού και σχολείου, ειδικά για αυτές που απαιτούν πολλά βήματα και χρόνο. Δημιουργήστε μαζί με το παιδί ένα σύστημα διαχείρισης, έτσι ώστε κάθε εργασία που ολοκληρώνεται να απομακρύνεται, ενώ κάθε εργασία που πρόκειται να μπει στην μελέτη της ημέρας, να βρίσκεται σε ορατό σημείο, αλλά όχι πολύ κοντά στον χώρο μελέτης του παιδιού.

Από το Blogger.