Without You από τον Dj Christodoulos (remix)
Απίστευτο! Έφυγε σε ηλικία 28 ετών ο διάσημος DJ Avicii
Τεράστια η επιτυχία της Μαθητικής Εμπορικής Έκθεσης της Αθήνας - Βραβεύτηκαν τρεις καινοτόμες κοινωνικές μαθητικές επιχειρήσεις
Εκδόσεις Σεναριογράφων Ελλάδος: Παρουσίαση Βιβλίου στον Ιανό
Αυτός είναι ο προορισμός που θα πάνε για μήνα του μέλιτος οι Harry και Meghan
Ταξιδεύουμε στο πιο Instagrammable ξενοδοχείο στον κόσμο
Σάρωσε το Teeling στα World Whiskies Awards 2018
Η Pink είναι η πιο όμορφη γυναίκα της χρονιάς σύμφωνα με το People
4 λόγοι που ο νέος κύκλος του Fear The Walking Dead είναι πολύ καλύτερος από την original σειρά
Ο Dj Christodoulos κάνει το δικό του retouch στο απίστευτο κομμάτι Butterfly
Σταύρος Κρητικός | Σου Φωνάζω (Εϊ) Νέο Κομμάτι
Αυτά είναι τα πιο ενοχλητικά πράγματα που κάνουν οι άντρες στο σεξ σύμφωνα με τις γυναίκες
Ποιος παίκτης του Master Chef έκλεισε ήδη συμφωνία με τηλεοπτική εκπομπή
Μαριώ:Ο πατέρας μου δεν ήθελε καν να τραγουδάω τα ρεμπέτικα τραγούδια. Περιττό τι ξύλο έφαγα.
Το είδαμε και αυτό! Έκανε Instagram στην 5 ημερών κόρη της!
Μάγδα Τσέγκου: Ο Γιώργος Αυτιάς μου έμαθε πως ότι λάμπει δεν είναι χρυσός
The Walking Dead Season 8 Finale | Εκεί που κάθε τέλος είναι και μία καινούρια αρχή
Πωλίνα:Εμένα θα με θάψετε με το ροζ μπικίνι. Δεν μπορώ να κάνω άλλα πράγματα. Θα μείνω αιωνίως έφηβη
Κύκλος συναυλιών Άνοιξη βιδωτό φιλί από τον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός
Μοναδικό video μας ταξιδεύει στην μόδα του 18ου αιώνα
Μετά τα λεωφορεία δίχως οδηγό στα Τρίκαλα έρχονται τα ηλεκτρονικά ποδήλατα & τρίκυκλα
Εσύ θα έβρισκες ρομαντική μια πρόταση γάμου με συνδετήρα;
Αθήνα Οικονομάκου: 1 μήνα μετά την γέννηση του γιου της, μας δείχνει πώς είναι το σώμα της
Κορίτσια φορέστε μαύρα! Νέα έρευνα αποκαλύπτει: Εάν έχει μπράτσα δεν κάνει για σχέση
Συνέντευξη This Is Just Life | Ο Ρήγας Ραυτόπουλος μιλά στον Χρήστο Κωνσταντίνου: "Όλα έχουν το ταβάνι τους και τον κύκλο τους"
Έλληνας ο chef που επιμελείται το μενού του γάμου του πρίγκιπα Harry
Αλλάζει το Instagram - Οι αλλαγές που ανακοίνωσε η εταιρεία
O Βασίλης Μπατής Επιστρέφει και Αναστατώνει με το νέο του κομμάτι
Νέος πρόεδρος του ΣΕΝ/JA Greece o Μάρκος Βερέμης
Πώς μας έχουν ψηφίσει τα τελευταία χρόνια στην Eurovision οι υπόλοιπες χώρες;
Flashback | 10+1 πασχαλινά εξώφυλλα της Αλίκης Βουγιουκλάκη
Εταιρική Κοινωνική Υπευθυνότητα από τις Εκδόσεις Ψυχογιός
Τα παιδιά λένε ΝΑΙ στην επιχειρηματικότητα - Αλλάζουν τις ζωές τους και την Ελλάδα
Clever Men | Clever Outfits | Clever Fashion | 8 χρόνια εντυπωσιακής αντρικής μόδας

Akis Tsakiris Youtube Channel

Συνέντευξη This is Just Life στον Χρήστο Κωνσταντίνου | Σταύρος Ζαλμάς: "Υπάρχει καλό θέατρο στην Ελλάδα απλά το επάγγελμα έχει λίγο νοσήσει"




Ο Σταύρος Ζαλμάς, μιλά στο www.thisisjustlife.gr και στον Χρήστο Κωνσταντίνου, για την μεγάλη καλλιτεχνική του πορεία, όσα θυμάται και όσα θέλει να ξεχάσει, αλλά και τις νέες του συνεργασίες...

Που μεγαλώσατε και πως ήσασταν σαν παιδί;

Γεννήθηκα σε ένα μαιευτήριο της Πλάκας,και το πρώτο σπίτι της οικογένειας ήταν στην Νέα Φιλαδέλφεια γιατί η μητέρα μου ήταν πρόσφυγας από την Σμύρνη. Στην ουσία μεγάλωσα στα Πατήσια.

Πως πήρατε την απόφαση να γίνετε ηθοποιός;

Η απόφαση να γίνω ηθοποιός ήρθε σιγά σιγά σε πολύ μικρή ηλικία γιατί είχα την τύχη οι δικοί μου να με πηγαίνουν σε θεατρικές παραστάσεις πολύ συχνά όπου πολύ σύντομα ανακάλυψα ότι η υποκριτική τέχνη με αφορά πολύ. Έτσι από μικρός είχα αρχίσει να ασχολούμαι, οπότε σε μια τρυφερή ηλικία εκεί στα 14 ίσως και πιο πριν είχα σχεδόν αποφασίσει ότι αυτό ήταν, αυτό που θα ήθελα να κάνω, κι όσο μεγάλωνα αυτό γινόταν μια φλόγα μέσα μου και με έκαιγε.

Ήταν δύσκολη η διαδρομή από την πρώτη σας παράσταση μέχρι την καταξίωση;

Φυσικά και ήταν δύσκολο γιατί ζούμε σε μια χώρα τριτοκοσμική,που δεν υπάρχει ακαδημία θεάτρου, δεν υπάρχει περιφρούρηση του επαγγέλματος, κι αυτό που εμένα πάντοτε με ενδιέφερε και λέγεται καλό εμπορικό θέατρο, με τα χρόνια άρχισε δυστυχώς να απομακρύνεται από αυτό που εγώ γνώρισα, έζησα κι ονειρευόμουν.



Τι είναι το καλό εμπορικό θέατρο;

Είναι το καλό θέατρο, το θέατρο που απευθύνεται στο μέσο όρο του θεατρόφιλου κοινού. Δεν είναι πειραματικό είδος, και προσπαθει να χρησιμοποιήσει όλους τους δοκιμασμένους τρόπους της ποιοτικής θεατρικής τέχνης που έχουν διδάξει μεγάλοι άνθρωποι του θεάτρου, σκηνοθέτες και ηθοποιοι του παρλθόντος και του παροντος Ο Λευτέρης Βογιατζής είναι ένας απο αυτούς που έκανε καλό και εμπορικό θέατρο.

Στην Ελλάδα έχουμε καλό θέατρο;

Υπάρχει καλό θέατρο στην Ελλάδα απλά το επάγγελμα μας έχει λίγο νοσήσει έως αρκετά θα έλεγα διότι τα τελευταία χρόνια άνθρωποι της νύχτας και της τηλεόρασης που δεν ήταν θεατράνθρωποι παρισεφρισαν στον τομέα των θεατρικών επιχειρήσεων,σε αυτόν τον χώρο όποτε έπαψε να ισχύει αυτό που υπήρχε παλιά ότι κάθε θεατρικός επιχειρηματίας ήταν άνθρωπος που αγαπούσε το θέατρο, διάβαζε τα έργα, είχε όραμα, ονειρευόταν πολύ καλές παραστάσεις, είχε άποψη για το ανέβασμα ενός έργου και ήταν γενικά ένας δημιουργικός θεατρικός επιχειρηματίας. Τα τελευταία 20 χρόνια όμως μπήκαν άνθρωποι σε αυτόν τον χώρο που καμία σχέση δεν έχουν με το θέατρο, είναι εντελώς απαίδευτοι και άσχετοι, και αυτό που θέλουν να αποκομίσουν δεν είναι η πραγματοποίηση κάποιου οράματος άλλα χρήματα με οποιοδήποτε τρόπο, υποβιβάζοντας έτσι την ποιότητα των παραστάσεων και υποτιμώντας την νοημοσύνη του κοινού. Με αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του θεατρόφιλου κοινού να φύγει και να πάει σπίτι του.



Σε αυτό φταίνε και οι σκηνοθέτες που πήγαν και δούλεψαν με αυτούς τους ανθρώπους, και τους εγκατέστησαν στην αγορά. Υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που έχουν ευθύνες γι'αυτή την κατάσταση. Κι από την άλλη μεριά το επάγγελμα μας νοσεί κι εκ των έσω, βλέπετε πλέον έχει δημιουργηθεί μια θεατρική ελίτ η οποία ανεβάζει παραστάσεις όχι από ανάγκη για να επικοινωνήσει με το κόσμο και να προσφέρει μια πολύ ποιοτική ψυχαγωγία με έργα που θα έχουν ένα νόημα και θα χαρίσουν στον θεατή συναισθήματα και εικόνες, θα του εξάψουν την φαντασία και θα πάρει δουλειά για το σπίτι. αλλά στήνουν παραστάσεις για εντυπωσιασμό με πολλές πολλές αυθαιρεσίες μέσα στην δουλειά τους, και υποστηριζόμενοι από ένα κύκλωμα δημοσιογράφων μεσουρανούν αυτή τη στιγμή, ενώ κατά βάθος κάνουν πάρα πολύ μεγάλη ζημιά στο κριτήριο των θεατών και διαμορφώνουν μια νέα γενιά η οποία δεν ψυχαγωγείται από αυτό που βλέπουν, αντιθέτως αποβλακώνεται και το χειρότερο κακό που κάνει είναι ότι μέσα απ'όλες αυτές τις παραστάσεις που βλέπω και θα έπρεπε να έχουν μαξιλαρωθεί, δυστυχώς διδάσκουν μια συναισθηματική αναπηρία του έργου.

Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις είναι κατάμεστα τα θέατρα και ο κόσμος πάει και φωνάζει μπράβο μπράβο και πηγαίνεις κι εσύ γιατί είσαι άνθρωπος της δουλειάς και βλέπεις όχι απλώς πώς ο σκηνοθέτης κι οι δημιουργοί δεν έσκυψαν με σεμνότητα πάνω από το έργο , όχι απλώς δεν υπολόγισαν και δεν σεβάστηκαν τις ψυχές και την νοημοσύνη των θεατών αλλά ουσιαστικά κοπρίζουν επί σκηνής. Πράγματα απαράδεκτα που διαφθείρουν το κριτήριο του θεατή.
Βέβαια οφείλουμε να πούμε πως ευτυχώς υπάρχουν και πολλές εξαιρέσεις.



Καβαλήσατε ποτέ το καλάμι;

Η διαχείρηση της εξουσίας που σου δίνει ο κόσμος είναι ένα πολύ δύσκολο πράγμα. Το πρώτο μου σήριαλ το έκανα το 1992, δουλεύωντας ήδη στο θέατρο από το 1981, και τότε όταν μου προτάθηκε ο ρόλος στο "ΑΦΡΙΚΑ" εγώ είχα αποκλειστική συνεργασία με την ομάδα εδάφους του Δημήτρη Παπαϊωάνου, ήταν ένας ένας ρόλος που από 4ος έγινε 1ος και ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία που παιζόταν Δευτέρα κι εγώ την τρίτη δεν μπορούσα να βγω από το σπίτι γιατί ο κόσμος μου έδινε την εξουσία ενός πρωθυπουργού και η αλήθεια είναι ότι βγήκα λίγο απ'τα νερά μου,έγινα χαζός άλλα δεν ήμουν πολύ μικρός άλλα ούτε και ανόητος, και ξαναήρθα στα ίσια μου,στα μέτρα μου,και συνειδητοποίησα πως όλο αυτό είναι ένα μάταιο πράγμα που τώρα υπάρχει και μεθαύριο δεν θα υπάρχει και είπα απ'όλο αυτό κράτα την συμπάθεια και την αγάπη του κόσμου και μην καβαλήσεις καλάμι.

Παθαίνεις ένα σοκ στην αρχή άλλα μετά έγκειται στον χαρακτήρα σου, στην ιδιοσυγκρασία σου και στο πόσο ανόητος είσαι και δεν είσαι. Στις επόμενες παραγωγές που έχω κάνει στην τηλεόραση με την ίδια επιτυχία δεν συνέβη απολύτως τίποτα γιατί είχα πάρει το μάθημα μου από το "ΑΦΡΙΚΑ".

Τι στόχους είχατε όταν ξεκινούσατε;

Επειδή έχω διδαχθεί ως μαθητής και θεατής από τους καλύτερους που έχουν περάσει από την Ελλάδα, με ενδιέφερε να γίνω ένας πολύ δυνατός ηθοποιός.

Ποιοί ρόλοι είναι υποκτριτικά πιό ενδιαφέροντες;

Οι ενδιαφέροντες ρόλοι έχουν σχέση πχ. με την ψυχολογική η την συναισθηματική σου κατάσταση εκείνον τον καιρό. Η έχουν σχέση με το τι συμβαίνει στην κοινωνία και τον κόσμο γύρω σου. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι ρόλοι που έρχονται μέσα από βαθιά φιλοσοφικά και κλασσικά κείμενα που θα είναι πάντοτε επίκαιροι. Και εγώ έχω κάποιους που σκέφτομαι από το κλασσικό ρεπερτόριο. Κυρίως όμως οι ρόλοι έχουν να κάνουν σχέση με το τι συμβαίνει μέσα σου, γύρω σου, και με την σκέψη που εκείνον τον καιρό φιλοσοφείς.



Σας έχει γίνει ποτέ πρόταση για να συμμετέχετε σε κάποιο reality show είτε σαν κριτής είτε σαν διαγωνιζόμενος;

Όχι διότι τα μηνύματα που στέλνω προς τα έξω είναι τέτοια που θα το θεωρούσαν δώρον άδωρον να με πάρουν στο τηλέφωνο να μου προτείνουν κάτι τέτοιο. Άλλωστε εγώ είμαι ηθοποιός δεν είμαι τηλεπερσόνα ούτε μοντέλο και δεν θα κοιτάξω να βγάλω λεφτά από την τηλεόραση με οποιοδήποτε κόστος. Είμαι ένας άνθρωπος με αρκετά στεγανό αυτοπροσδιορισμό και με όραμα για την ζωή μου. Και αυτά που πιστεύω δεν μου επιτρέπουν να χρησιμοποιήσω τον εαυτό μου κατ'αυτόν τον τρόπο. Αν όμως περιέλθω σε μια άσχημη οικονομική κατάσταση διότι κι αυτό στις μέρες μας αυτό είναι ένα κίνητρο, θα προτιμήσω να πάω σε ένα μπαρ να πλύνω ποτήρια.

Μπορεί κάποιος που δεν είναι ηθοποιός να συμμετέχει σε τηλεοπτική σειρά η θεατρική παράσταση;
Από την ώρα που η Μελίνα κατήργησε την άδεια στην δουλειά μας, μπορούν να μπουν στον χώρο και άτομα που δεν έχουν σπουδάσει...Και πολλές φορές έχουμε δει σε τηλεοπτικές η θεατρικές παραγωγές ακόμα και σε ταινίες να πρωταγωνιστούν άνθρωποι με την ιδιότητα του ηθοποιού . Και οφείλω να πω ειδικά στον κινηματογράφο επιφανείς σκηνοθέτες όπως είναι ο Αλέξης Δαμιανός και ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης έχουν χρησιμοποιήσει ερασιτέχνες ηθοποιούς που ποτέ δεν έβγαλαν σχολή και δεν είχαν καμία σχέση με το θέατρο και την υποκριτική, άλλα καθίμενοι και δουλεύοντας τους επί μακρόν χρονικόν διάστημα τους έκαναν να παίξουν συγκλονιστικά τους ρόλους τους όπως είναι πχ οι πρωταγωνιστές στην Ευδοκία. Όμως η τηλεόραση προκειμένου να βγάλει χρήματα μπορεί να βάλει τον οποιονδήποτε και να κάνει ότι να ναι, άλλα όλο αυτό έγκειται στον κόσμο αν θα το εγκρίνει και αν θα ανταποκριθεί σε αυτό το πράγμα.

Θα συνεργαζόσασταν με ένα τέτοιο άτομο εσείς;

Στην τηλεόραση δεν το συζητώ δεν θα το έκανα, όμως αν στο θέατρο με καλέσει ένας σκηνοθέτης που θαυμάζω και εκτιμώ και μου πει θέλω να συμπρωταγωνιστήσεις με έναν άνθρωπο που δεν είναι ηθοποιός άλλα με έχει ιντριγκάρει η εμφάνιση του, η ψυχολογία και η προσωπικότητα του κι εγώ θα καθίσω να δουλέψω μαζί του προκειμένου να βγάλω το καλύτερο αποτέλεσμα. Τότε θα το έκανα. Όμως θα ήθελα να το ξέρω κι εγώ αυτό το άτομο για να δώ αν όντως έχει αυτή την προσωπικότητα που χρειάζεται για όλο αυτό. Όμως αν μου συνέστηνε μια τηλεπερσόνα που απλά έκανε αθλοπαιδιές σε ένα reality show σε μια παραλία, τότε δεν θα το έκανα.



Πώς είναι η σχέση σας με τον κόσμο;

Αισθάνομαι τόσο πολύ τυχερός, τόσο πολύ χορτασμένος και ευγνώμων, γιατί παίρνω πίσω αυτό που κατέθετα, αυτό που επένδυα τόσο χρόνια. Γιατί εγώ σε όλη μου την σταδιοδρομία φρόντιζα να κάνω πράγματα που σέβονται την νοημοσύνη και την ανάγκη του θεατή να ψυχαγωγηθεί. Και πάντοτε εξυπηρετούσα το όραμα μου ώστε αυτό που προσφέρω να είναι ποιοτικό και να βοηθάει τον θεατή να σκέφτεται και να αυτοπροσδιορίζεται σαν Έλληνας.

Ποια είναι η πρώτη ερώτηση που κάνετε όταν σας προτείνουν μια δουλειά;

Η πρώτη ερώτηση είναι ποιοι είναι οι συντελεστές, και η δεύτερη να διαβάσω το κείμενο, γιατί πολλές φορές μου έχουν προτείνει έναν ρόλο που μπορεί να ήταν ζηλευτός και να ήθελε οποιοσδήποτε συνάδελφος να τον παίξει , άλλα οι συνεργάτες δεν μου έδιναν τα εχέγγεια πως θα είναι όλα καλά για να υπηρετήσουμε αυτό το έργο,οπότε αρνήθηκα.

Έχετε προτάσεις για την τηλεόραση;

Φέτος όχι, όμως πέρυσι ναι. Μα έκανα παλαιότερα κάποιες αρνητικές δηλώσεις γι'αυτήν, και δεν νομίζω να μου ξαναπροτείνουν κάτι άν δεν αλλάξει ρότα. και αν δεν αποφασίσει να αλλάξει ρότα.

Παίζει ρόλο η εμφάνιση για έναν ηθοποιό;

Πάντα παίζει ρόλο άλλα για λίγο. Ένας ταλαντούχος ηθοποιός που έχει συμπαθητική εμφάνιση και προσωπικότητα, και είναι καλός και ενδιαφέρον, περνάει στο κοινό πολύ καλύτερα. Αν όμως κάποιος δεν έχει ταλέντο, δεν είναι καλός ηθοποιός και δεν μπορεί να γίνει ενδιαφέρον και συγκινητικός πάνω στην σκηνή τότε η εμφάνιση προσφέρει μόνο 5 λεπτά οφθαλμόλουτρου.


Χρήματα έχετε βγάλει από την δουλειά σας;

Χρήματα για να ζήσω έχω βγάλει, για να είμαι πλούσιος όχι, διότι οι αμοιβές στο θέατρο είναι πολύ περιορισμένες, και τα χρόνια της ευμάριας ενός πρωταγωνιστή σε μια παράσταση στην Αθήνα που πήγαινε καλά πληρωνόταν αρκετά καλά δεν υπάρχουν. Άλλα τα χρήματα γενικώς ερχόντουσαν από την τηλεόραση, όμως εγώ λόγω του σεβασμού του εαυτού μου και του κοινού δεν έχω κάνει χρήση της όσο μπορούσα να κάνω, έχω κάνει ένα σήριαλ ανά τρία χρόνια, και ποτέ δεν έβαλα το μαχαίρι στον λαιμό παραγωγού για να εξαργυρώσω την επιτυχία μου με ένα πολύ δυσβάσταχο κασέ.

Θα συμμετείχατε ποτέ σε μια παράσταση μόνο για τα λεφτά;

Όχι ποτέ δεν το έχω κάνει αυτό κι αντιθέτως έχω πολλά παραδείγματα στην ζωή μου που έχω αρνηθεί πολλά χρήματα που μου προτείνανε για μια παράσταση που δεν πίστευα . Αυτό το κάνω από πολύ νέος όταν αντιμετώπιζα οικονομικές δυσκολίες όπως είναι φυσικό για έναν άνθρωπο που δεν κατάγεται από πλούσια οικογένεια και προσπαθεί μόνος του να σταδιοδρομήσει στο θέατρο και πρέπει να δουλέψει σκληρά και χωρίς αποδοχές κάποιες φορές για να ανοίξει ο χώρος γύρω του. Εκείνα τα χρόνια λοιπόν που είχα και μια εμφάνιση που ήταν εντυπωσιακή, είχα δεχθεί πολλές προτάσεις για να κάνω βιντεοκασσέτες και μιλάω για μια εποχή που δεν είχα να καλύψω τον μήνα μου,προτάσεις αντι πολλών εκατομμυριων δραχμών τις οποίες αρνήθηκα, και στην πορεία της ζωής μου το έχω συνεχίσει αυτό, μέχρι και πριν ενάμιση χρόνο που μου προτάθηκε να συμμετάσχω σε μια παράσταση την οποία δεν πίστευα και που ανέβηκε σε έναν από αυτούς τους υπερχώρους, εγώ όμως προτίμησα να πάω να παίξω με την Λήδα Πρωτοψάλτη στο "Ψωμί της Νινευί" και να πάρω 1000 ευρώ για έναν μήνα παρά 25 που μου τάζανε για έναμιση μήνα.

Πώς σας έγινε η πρόταση για την φετινή συνεργασία;

Η φετινή συνεργασία με την Δήμητρα Ματσούκα ήταν μια σκέψη δική της. Εγώ είχα ήδη δεσμευτεί να συνεργαστώ με την Τάνια Τρύπη , και με είχε πάρει στο τηλέφωνο ο Αλέξανδρος Ρήγας ως παραγωγός για να ανεβάσουμε το "Εκπαιδευοντας την Ρίτα", άλλα έναν μήνα πριν την έναρξη των προβών με ειδοποιούν ότι δεν θα γίνει. Μετά μου είπαν πως θα γίνει το "Μια ξεχωριστή μέρα" με την Δήμητρα Ματσούκα. Όμως αισθάνθηκα πάρα πολύ άσχημα και μια αγανάκτηση διότι ούτε καν με πήραν να με ρωτήσουν , άλλα αργότερα σκεπτόμενος πιο ψύχραιμα και ήρεμα τα πράγματα αποφάσισα να ενδώσω με την προϋποθεση ότι σκηνοθέτης θα ήταν η Άσπα Καλλιάνη η οποία αν και νέα στον χώρο είναι εξαιρετική και εγώ έχω συνεργαστεί μαζί της άλλες 4 φορές με μεγάλη επιτυχία. Έτσι αφού δέχθηκε και η ίδια να συνεργαστεί έδωσα κι εγώ την έγκριση μου και δουλέψαμε πάρα πολύ καλά.

Πως είναι η συνεργασία με την Δήμητρα Ματσούκα;

Δούλεψα μαζί της πάρα πολύ καλά και δεν χρειάστηκε να καταβάλω καμία προσπάθεια για να γνωριστούμε καλύτερα και να βρούμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας πάνω στη σκηνή, ήταν σαν να δουλεύουμε χρόνια μαζί από την πρώτη εβδομάδα, και χαίρομαι να συναντιέμαι μαζί της επάνω στη σκηνή.

Από νέους σκηνοθέτες και ηθοποιούς ποιους ξεχωρίζετε;

Έχω πολλούς αγαπημένους όπως είναι Η Μαρία Πρωτόπαππα, η Άννα Μαρια Παπαχαραλάμπους , η Μαρια Ναυπλιώτου, ο Μαρμαρινός, η Άσπα Καλλιάνη, ο Λειβαθινός, ο Νικος Μαστοράκης.

Υπάρχει μια γενιά ανθρώπων πολύ αξιόλογη,άλλα όπως βλέπετε η θεατρική ελίτ συνεχώς τους παραγκωνίζει και τους εξοστρακίζει από τον πυρήνα του θεατρικού γίγνεσθαι της χώρας, και αντί να υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι στο άβατον και στο ιεαρατείο, υπάρχουν κάποιοι που κανονικά θα έπρεπε να πάνε σε μια σχολή να μάθουν να σκηνοθετούν.


Τι πρέπει να έχει μια παράσταση για να είναι πετυχημένη;

Πρέπει να έχει πάρα πολύ καλούς συνεργάτες οι οποίοι να σέβονται την τέχνη τους και τον κόσμο, να έχει σκηνοθέτη με όραμα, και πρέπει αυτό το όραμα να καταφέρει να το επικοινωνήσει σε όλους για να τους εντάξει κάτω από την ίδια σκέψη. Και θέλει πολύ σκληρή δουλειά με σεβασμό προς τον θεατή, με αγάπη για το αντικείμενο και το έργο μας και με αρκετή φαντασία.

Είναι μια καλή παραγωγή η δική σας;

Αυτή η παράσταση είναι μια πολύ καλή παραγωγή που πραγματικά μετά χαίρομαι να βλέπω στις αντιδράσεις του κόσμου, φεύγει αισθανόμενος ότι του προσφέραμε κάτι πολύ όμορφο και γλυκάθηκε η ψυχή του. Και για να συμβεί κάτι τέτοιο δεν χρειάζονται πολλά χρήματα, υπάρχουν φυσικά και πολλές άλλες μορφές τέχνης που χρειάζονται κι αυτά, αν δηλαδή θέλει κάποιος να κάνει παράσταση με μεγάλα σκηνικά και να έχει ρομποτικά κι άλλα πολλά. Όμως η πραγματική τέχνη  ξεκινάει από κάτω προς τα πάνω, από φτωχά και υγρά υπόγεια κι από low budget παραγωγές. Από εκεί ξεκινάει και μετά ανοίγεται σε μεγάλη κλίμακα με τα μηχανήματα και τα σκηνικά για να εντυπωσιάσουμε., μα η τέχνη είναι γυμνή και πολύ φτωχή. Άλλωστε τα μεγαλύτερα αριστουργήματα στο θέατρο έχουν γίνει με σάλιο. Και στον κινηματογράφο όμως, η "Ευδοκία" του Αλέξη Δαμιανού και η πρώτη ταινία του Κουστουρίτσα "Ο μπαμπάς λείπει σε ταξίδι για δουλειές".

Άφρικα και Άγγιγμα ψυχής. Τι θυμάστε από αυτούς τους δύο ρόλους που σημάδεψαν την καριέρα σας;

Ήταν δύο ρόλοι που πραγματικά βγήκαν από μέσα μου με την έννοια της πολύ συνεπούς δημιουργίας. Αισθανόμουν και στις δύο αυτές σειρές μεγάλη και έντονη επαφή με τον ρόλο,ήταν γεννήματα δικά μου ειλικρινή και γνήσια, και θυμάμαι ότι κάθε λεπτό που ήμουν μπροστά στην κάμερα και στις δύο περιπτώσεις ήταν λεπτά δημιουργίας και υγειούς επικοινωνίας με τον κόσμο. Φυσικά θυμάμαι και την απόλαυση της μεγάλης αγάπης που έπαιρνα από τον κόσμο.

Τον ρόλο στο "Άγγιγμα ψυχής" τον φοβηθήκατε;

Και βέβαια τον φοβήθηκα, γιατί είναι πολύ επικίνδυνο να κουβαλήσει κανείς το ράσο. Δεν υπάρχει μέση οδός, η θα είσαι του ύψους η του βάθους, η θα πετύχεις η θα γελειοποιηθείς.

Θα δεχόσασταν αυτόν τον ρόλο σήμερα αν δεν τον είχατε παίξει τότε;

Με τις ίδιες προποθέσεις ναι θα τον δεχόμουν.


Ποιές δουλειές σας ξεχωρίζετε;

Είναι πολλές, από θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση. Ξεχωρίζω την "Μια ξεχωριστή μέρα" που παίζω τωρα, τον "Αγαμέμνωνα" που έπαιξα στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Δ.Παπαιωάννου, "Το ψωμί της Νινευί", "Ο συγγραφέας που πέθανε", το "Για μια θέση στον ήλιο" και το "Νorth of Vortex" που έκανα με τον Γιάνναρη, την "Οδύσσεια" με τον Bob Wilson, το "Μπέντ" που έπαιξα το 1994, το "Μεταίχμειο" του Καρκανεβάτου, την "Γραβάτα του Μπίστικα, το Άφρικα και το "Άγγιγμα ψυχής". Είναι πολλά και προφανώς ξεχνάω και πάρα πολλά γιατί εγώ δεν κάνω σκουπίδια.

Γιατί κάποιος να έρθει να δει την δική σας παράσταση;

Είναι γεμάτη από την πρώτη μέρα που ανέβηκε, κι όπου κι αν παίχτηκε. Και το λέω αυτό γιατί ένα μεγάλο μέρος του κοινού έρχεται γιατί του έχει κινήσει το ενδιαφέρον το ντουέτο και θέλουν να δουν πως είναι αυτοί οι δύο άνθρωποι μαζί επί σκηνής. Μετά βέβαια παρακολουθώντας την παράσταση αποχωρούν ενθουσιασμένοι και ομολογούν πως έχουν δει ένα πάρα πολύ όμορφο πράγμα.

Πώς είναι ο Σταυρος Ζαλμάς με δύο τρείς λέξεις;

Καλός άνθρωπος θα έλεγα.